阳光 yáng guāng

Sunshine in Guangzhou

Més Bancs

Posted by marinayang a Novembre 26, 2007

Aquí va una altra història basada en fets reals:

He d’anar al banc a fer una transferencia a un compte de Barcelona. Fins aquí tot sembla una gestió normal… 

 pict0863.jpg

Em passo tot el matí preparant el kit banc:

-llibreta

-passaport

-tres fotocòpies de passaport

-llibre per llegir mentre espero

-mòbil (per jugar si em canso de llegir)

-paperet amb les dades de la gestió

 

A les 12h em planto al banc. Com que és hora de dinar penso que no hi haurà tantes cues, però la jugada em surt al revés: No hi ha personal a la finestreta de la cua ràpida: està oberta de 9h a 12h i de 14h: a 16:30. Em poso a la cua normal (hi ha unes 10 persones), obro el llibre i començo a llegir…

Una hora i mitja més tard (de les dues finestretes n’hi ha hagut una buida tota aquesta estona) ja em toca a mi. Li dono un paper amb totes les dades per a fer la transferència. La noia em fa omplir un formulari per a poder fer la gestió. Tardo com uns deu minuts en omplir-lo (és molt complicat!) i li retorno. M’assenyala les caselles que he deixat buides i em diu que les ompli. Jo no sé què hi he de posar, però aconsegueixo desxifrar el que he de posar en dues caselles més. Li retorno. Resulta que una de les primeres caselles que havia omplert està equivocada. No sé què he fet malament però em dóna un  formulari per omplir-lo de nou. Li dic que per molts formularis que em doni, si ella no m’ajuda jo no puc omplir-lo. Li torno el formulari i li recordo que té totes les dades apuntades en el paper que tnat cuidadosament he preparart. Després d’una estona d’estira i arronsa, marxo derrotada sense saber què fer.

 

Per la tarda he de fer unes gestions al centre, així que ho intento en una altra oficina. No hi ha cues i me’n vaig directa a la finestreta. Allà em diuen que el formulari està ben omplert. Fins i tot m’ajuden a omplir les caselles buides. Em diuen que em cobraran 30 Euros per la gestió. Quan estic a punt de fer-li un monument em diu que, malauradament ja són les 16:30 i que a partir d’aquesta hora no poden fer transferències internacionals.

 

L’endemà, ho intento en el banc que hi ha aprop de l’oficina. Aquest funciona amb numerets. Em toca el 2008 i van pel 2005. La qual cosa significa que tres quarts d’hora més tard (s’ha espatllat el sistema i el banc ha suspès les operacions una estona) em toca el meu torn. Li ensenyo el formulari i em diu que li sap molt de greu però que ells són una “Branch” i no pas una oficina i que per tant, no poden fer aquestes operacions…

 

El tercer dia torno al banc del primer dia. Avui he calculat bé els horaris i em presento a l’hora que la cua ràpida funciona. Tinc dues persones davant, així que m’atenen al cap de 15 minuts. Li dono el formulari. Em diu que està equivocat i que el torni a omplir. L’omplo i li torno. Em falta posar l’IBAN. El poso. He de firmar un altre paper. Li firmo. No entén què vol dir “transferencia” en la casella del concepte. Diu que li escrigui en anglès. Escric “Transfer”. He de pagar 24,06 Euros per la gestió. Els pago. Crida a la supervisora. Autoritza la transferencia i… la fa!

 

Em sento relaxada, però com que he estat com uns vint minuts per fer tot això em disculpo als que estan darrera meu fent cua:

-“Dui bu txi! Sometimes banks are so complicated…

i em responen:

– it is you who make it complicated

 i nomes se m’acudeix dir:

-I just wanted to transfer Money… sorry!?

 

En fi, avui em permeto la llicència de canviar el tema de la cançó. Us deixo amb una cançó que parla del Nadal i amb un gran consell: RESPIRA INCIENSO!!!! (que és la única cosa que he après de tot això!

4 Respostes to “Més Bancs”

  1. mai9 said

    deu ni do.

  2. Anna said

    nena… què complicat!!! i jo ja m’agobio fent una transferència online!!! paciència! mira-ho pel cantó positiu, llegiràs molts llibres a les cues!

    una abraçada!!!!

  3. enric said

    Ànims! si vols et passo el meu número de compte i vas practicant per fer-ho en menys temps… hehehe!

  4. David C said

    Suposo que per a tu, després del patiment, el comentari “- it is you who make it complicated” ja no et va importar massa i vas reprimir la resposta que es mereixia. Però a mi m’ha fet una ràbia….I es que no solament a Xina es pateix la burocràcia, de vegades amb la mateixa cultura i parlant el mateix idioma també passa.

    Ànims Marina

Deixa un comentari

»